03 decembrie 2009

Feminina @ the movies



Unul care va să vie.


Fără să fiu vreo expertă...De fapt, sunt o expertă, ce naiba! Astfel, îmi dau seama dacă un film este bun sau nu din primele secunde de trailer. Şi având în vedere ca în primele secunde din trailer-ul filmului Avatar isteţul de la montaj ne enumeră succesele regizate de James Cameron, la ăsta nu m-am prins aşa de repede.
M-am prins, însă, când au început să apară actorii: Mr. Hotpants din Terminator Salvation şi gagica aia mişto [spoilers ahead] care se pupă cu Spock în Star Trek. Plus că e şi cu Sigourney Weaver de care mie mi-a plăcut foarte mult dar apare rar în filme. Michelle Rodriguez nu ştiu ce caută acolo având în vedere că e destul testosteron de la Worthington ca să mai intre şi asta. Abia aştept!


Unul care e deja în cinematografe.


"Le Concert", în regia lui Radu Mihăileanu este unul dintre cele mai frumoase filme pe care le-am văzut în ultima vreme. Nu ştiu dacă e "bun", dacă e comedie sau dramă, ştiu că nu am fost decât ochi şi urechi. 


În film se vorbeşte rusă şi franceză. Când a aflat asta, feminina a zis  ca o proastă: "pffffff, european independent shit, hai la nişte desene!". Dar cum m-am săturat de Hollywood, sequels şi prequels [Twilight ffs!] şi mi-am amintit vag că europenii au un umor deosebit, am decis să îndur.
Este povestea fostului dirijor, Maestrul Andrei Filipov, care cu 30 de ani înainte de momentul în care îl întâlnim în uniforma de om de serviciu la Orchestra Bolşoi, refuzase să renunţe la interpreţii de origine evreiască din orchestră, fiind astfel considerat duşmanul Partidului Comunist. Prietenii săi sunt concediaţi sau condamnaţi, iar Andrei devine alcoolic şi depresiv. După ani de umilinţe, în timp ce freca podeaua în biroul directorului, Andrei interceptează un fax de la Palais Chatelet în care orchestra este invitată să concerteze la Paris, moment în care Andrei decide să adune vechea orchestră şi să onoreze invitaţia în locul Bolşoiului.
Filmul m-a fermecat din prima pentru că se cântă la vioară. Vioara este instrumentul meu preferat. Nu ştiu să cânt şi nici nu cunosc multe piese pentru vioară, dar dacă aud una bună, îmi curge apă din ochi. Apoi actorii sunt buni, adorabili şi scenariul este viu şi real, chiar dacă acţiunea este puţin îndulcită. În film mai joacă [the awesome] Melanie Laurent, Mihai Călin apare într-o poză, Aleksei Guskov este Andrei Filipov, Valentin Teodosiu, Tolea, Rosemarie - dansatoarea de la Suprize, Surprize. Abia aştept să apară şi pe DVD, să bocesc şi în intimitatea sufrageriei proprii.

2 comentarii:

  1. Ooo daa, un film cum demult n-am mai vazut, un film romanesc, de fapt un film facut de un regizor roman, ca numai romanesc nu e,care m-a emotionat cum nici un alt film romanesc nu cred ca a facut-o. Un film frumos cu dialoguri si personaje frumoase, de la care am plecat cu stari contradictorii, zambet tamp si lacrimi siroaie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact! Cum spuneam, sa vina si dvd-ul :)

    RăspundețiȘtergere