13 martie 2009

If I may...

...as vrea sa fac un fel de recenzie de carte. Sau o descriere a unei carti? De obicei nu ma pricep la treaba asta si despre carti folosesc expresiile "super tare" sau "nasoala" (si cateodata "m-am jelit la final"). Este vorba despre romanul fluviu neintrerupt de stupid care debuteaza cu volumul "Amurg".

Am citit prima carte in limba romana dupa ce am vazut filmul si m-am gandit ca poate cartea e mai buna, poate e noul Harry Potter, Doamne-ajuta! Si oricum, fiind atat de feminina nu putea sa-mi scape....

WRONG! Amurg in limba romana este ca o recenzie lunga a Podurilor din Madison County facuta de doamna aia Fedorca, live la Euforia TV. Este ca un sufleu de conopida...fara sare...over baked:

1. Personajul-narator Bella Swan este foarte foarte indragostita de acest vampir avand un corp de 17 ani, Edward Cullen. El este minunatul si zeul suprem si pot sa pariez ca succesul cartii se datoreaza fix acestui personaj. Autoarea a castigat potul cel mare si le-a dat fetelor si femeilor exact ce cautau : un tanar inalt, frumos, cu parul geluit de natura, NEVER SLEEPS!, conduce Volvo, nu mananca (deci nu ragaie), nu se scarpina in buric, poate smulge un copac din radacini, etc, etc.

Don't get me wrong, eu ador povestile de dragoste, traiesc pentru romantism :"> dar aceasta carte a dnei Stephanie Meyer parca este scrisa strict pentru a se vinde :(

2. Bella Swan este o fata simpatica dar nu frumoasa, care nu prea are haine fancy (see my point?) si ii este tot timpul frica de umbre, de vant, de Edy cateodata. Este foarte necoordonata si de fiecare data cand se impiedica de o pietricica de pe drum sau de vreun violator malefic, Edy sare in ajutorul ei, pentru ca am uitat sa specific la punctul 1 ca baiatul are o mare problema: simte nevoia constanta si care nu ii da pace sa vegheze asupra demoazelei (yeah...yawn). Acest personaj este construit prin tehnica scriitoriceasca americana "plata ca o tava de inox". N-are nici in clin, nici in maneca vreo legatura cu o eroina corespunzatoare, nici pana la glezna nu ii ajunge lui Hermione >:)

3. Traducerea. Poate nu e stralucita, poate nici era nimic acatarii de tradus. Dar da, am dat vina pe traducere. Azi m-am apucat de volumul doi in engleza deoarece sunt fraiera...nu era traducerea. Volumul debuteaza cu Bella visand ca ii este frica de bunica ei moarta. Cand se trezeste o apuca spre scoala, iar Edward o asteapta rezemat de Volvo, aratand ca statuia de marmura a unui zeu pangan al frumusetii.

Da, exact asa arata si prietenul meu dimineata si pun pariu ca si al tau!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu